2015. augusztus 24., hétfő

DIY sorozat 2. rész - pólóból ujjatlan


Újra itt, ezúttal a második résszel! 
A mai áldozatom az egyik pólóm lesz. Sajnos hagytam magam rábeszélni egy S-es méretű pólóra, holott tisztában vagyok vele, hogy M/L méret vagyok. Mindenesetre jólesett az egómnak, hogy rám jön egy S-es póló. Rám jön, csak egy mosás után itt szorít, ott nem jó, itt felcsúszik, ott kilátszik... Összefoglalva nem éreztem magam jól benne, és gondoltam 2-3 hordás után nem volna szerencsés kidobni. Plusz érv volt mellette, hogy nagyon szeretem a színét. Úgyhogy pár napi fejtörés után megfejtettem, hogyan is tehetném hordhatóvá.



Szóval azzal kezdtem, hogy fogtam a pólócskámat, és levágtam az ujjait. Ezután a varrás mentén elvágtam az ujjakat, és a megmaradt anyagból kivágtam három egyforma hosszú csíkot, azzal a céllal, hogy majd összefonom, és a váll részhez varrva ez lesz az új pánt (amivel kicsit sikerül meghosszabbítani a rövidke S-es pólót). Tehát újdonsült trikóm vállát a varrásnál elvágtam, majd húzottá tettem az anyagot, és hozzá varrtam a kis fonatomat. Igazából már a második sor végén látható eredménnyel meg voltam elégedve, de gondoltam tovább lehet ezt még fejleszteni!
A napokban láttam egy nagyon jó felsőt, aminek leginkább a felirata fogott meg. Utána érdeklődtem, hogy hol lehet hozzájutni, de sajnos közölték, hogy tavalyi kollekció, nem igen fogok ilyet találni. Gondoltam gond egy szál se, van itthon textilfesték! Már csak egy sablon kell. Az eredeti tervem az volt, hogy kinyomtatom a feliratot, és a póló belsejébe csúsztatva majd átüt. Ez nem jött be, úgyhogy maradt a B-terv, és snitzerrel kivágtam a betűket.
(Figyelem, hosszú, igényes, aprólékos és idegőrlő feladat :).)
Ezután a kis sablonomat rátettem a pólóra, és csak körbe kellett pingálni a textilfestékkel, majd mikor megszáradt, vasalással fixálni.
(A sablont elraktam, ha esetleg kikopna a felirat és újra szeretném festeni, ne kelljen még egyszer végig csinálni a vagdosást).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése